Fabriken

Ytterligare en dag är slut och mina ögon börjar bli trötta igen. Det har varit en väldigt bra dag med garnfärgning, pysselkalas och äppelfixande. Min mor och jag har spenderat helgen tillsammans och färgat garn i tre olika omgångar. Ett garn blev rosa-blå-lila, ett blev gul-orange-rosa och ett blev helblått. Så bar det av på pysselkalas med ett helt gäng glada 10åringar. Det blev lite halsband, armband, ståltrådsdjur och andra fantasifulla skapelser. Dessutom fika på det och gott sällskap. Nu på kvällen har Jon och jag lekt äppelmosfabrik efter det att Frej hade somnat. Det är alltid lika kul. Hela köket är som fullt av små maskiner och stationer där det ska hackad och mosas och pressas eller kokas. Imorgon ska vi fortsätta med vår lilla fabrik och det ser jag fram emot.

Detta inlägg publicerades i Funderingar, Slöjd. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar